9-11.09.2014 Wycieczka po Ojcowskim Parku Narodowym

Jak co roku we wrześniu wzięliśmy udział w wycieczce krajoznawczo- turystycznej, tym razem miejscem docelowym był Kraków, Ogrodzieniec oraz Ojców.
Pierwszy dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania Ojcowskiego Parku Narodowego, w którym znajdują się malownicze zabytki, ciekawe szlaki oraz piękne formacje wapienne. Pierwszym przystankiem w OPN była Kaplica "Na Wodzie" Św. Józefa Robotnika. Następnie udaliśmy się do Ojcowa, gdzie zwiedzaliśmy ruiny zamku wzniesionego przez Kazimierza Wielkiego. Widzieliśmy ośmiokątną wieże, bramę wjazdową, resztki filarów zwodzonego mostu oraz studnie na dziedzińcu. Na sam koniec pierwszego dnia wycieczki udaliśmy się do zamku na Pieskowej Skale. W programie drugiego dnia wycieczki było zwiedzanie Krakowa i jego zabytków. Odwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, gdzie zobaczyliśmy Katedrę oraz Zamek Królewski i Reperezantacyjne Komnaty Królewskie. Później był czas na obejrzenie pomnika Smoka Wawelskiego, podziwianie Bulwarów Wiślanych. Nie mogliśmy pominąć również pięknego Rynku i Sukiennic oraz Kościoła Mariackego. Po powrocie do miejsca noclegu czekało na nas ognisko i wspólne śpiewy i tańce. Ostatni dzień wycieczki to zwiedzane Ogrodzieńca. Oprócz podziwiania ruin zamku odwiedziliśmy znajdujący się u jego podnóży Park Miniatur, gdzie znajdują się rekonstrukcje zamków "Na Szlaku Orlich Gniazd". Kolejnym punktem zwiedzania był Park Doświadczeń Fizycznych gdzie mieliśmy okazję przekonać się jak działają podstawowe prawa fizyki. Doświadczaliśmy jak działa symulator lotów, platforma obrotowa, równoważnia linowa i wiele innych ciekawych atrakcji. Na sam koniec zwiedzania Ogrodzieńca i okolic udaliśmy się do Domu Legend i Strachów, gdzie przechodząc przez wrota, przenieśliśmy się w świat baśni, z których słynie Jura Krakowsko-Częstochowska. Wycieczka była bardzo udana i dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń.

Informacja wytworzona przez:
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie